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Azkoina

(Debajo en castellano)

Bazen behin gizon aberats bat, bere izena Amancio zela esan genezake. Amancio pribilegiatu bat zen, orduak eta orduak ematen zituen meategian lanean, ondoren portuan kontainer erraldoiak deskargatzen zituen eta gauetan hoteletako gelak garbitzen aritzen zen. Ah ze zortea! Baina ez, Amancio ez zuen inoiz ere ez horrelako lanik egin, Mikelek aldiz, bai. Amancio bere burua egin duen entrepreneur bat da. Mikel, aldiz, pribilegiatu bat da.

Pribilegiatua hitza erabiltzeak langileriak bere klase bereko kolektibo ezberdinek beraien artean gorrotoak eta inbidiak zabaltzea bilatzen duen estrategia da. Prentsak, telebistako tertulia-kideak, edo politiko batzuek horren erabilpena egin dute zamaketarien kontra azken aldian, klase menderatzailearen diskurtsoa babestuz. Kolektibo ezberdinek jasan behar izan dute “pribilegiatu” tratu hau: aire-kontrolatzaileak, irakasleak, garbiketako langileak, garraio gidariek…  Beraien eskubideen alde mugitu diren kolektibo guztiak.

Borroka, antolakuntza eta elkartasunaren bitartez langileriak bere eskubideak lortu izan ditu. Pribilegiatuak bezala definitzearen helburua indibidualki pentsatu eta isolatzea da, gure albokoa zapaltzera erakusten digun kapitalismoaren pentsaera hain zuzen. Gure eskubideak aldarrikatu beharrean besteei beraienak kentzea nahi dugu.

Batzuek bere sektoreetan hobekuntzak lortu izan badute horretarako borrokatu izan dutelako da. Esklaboen artean borrokatu beharrean ugazabaren kontra elkarrekin borrokatu beharko genuke. Langile antolatu bakoitzaren atzean bere lan indarraz etekina ateratzen duen patroia dago. Langileek bere lan indarra dute saltzeko, bizirauteko baliabidea da, eta beraien lana eta duintasuna babesteko beharrezkoa dute antolatzea eta elkartasunez jokatzea. Batuta ez badago, langileria ahula da, horregatik burgesiak antolakuntza erasotzen du.

Langileri antolatua izan da urteetan zehar eskubideak lortu dituena. Zortzi orduko jardunaldia edo atseden egunak borroka bitartez lortu ziren, eta hauek ere “pribilegio” batzuk zirela esaten zen. Ez dira pribilegioak, eskubideak dira. Langile guztionak. Garai batean mila euroko soldata izatea umilazio bat zen, orain, kantitate hori jasotzean ia aberats bat zarela dirudi. Eusko Jaurlaritzako Enplegu eta Gizarte Politiketarako sailburua den Beatriz Artolazabalek Cadena Ser irratian eginiko elkarrizketa batean, 600 euro hilean jasota duintasunez bizi daitekeela adierazi zuen. Hau da zabaldu nahi diguten mezua eta horregatik zamaketariei pribilegiatu deitzen zaie.

Zamaketariek bere lan baldintzetan hobekuntzak lortzea langileria osoaren garaipen bat da. Baita, zahar egoitzetako zaintzaileek, irakasleek edo muntaketa-kateko langileek beraien eskubideak lortzen dituztenean geuk ere lortzen ditugu. Langileria antolatua da patroiari beldur gehien ematen diona.


 

Érase una vez un señor muy rico muy rico, pongamos que se llamaba Amancio. Amancio era un privilegiado, no en vano se pasaba horas bajo tierra en una mina, después descargaba contenedores en el puerto y por las noches limpiaba habitaciones de hotel. ¡Jodida suerte! ¡Qué privilegio! No, Amancio jamás hizo nada de eso sino que se lucro en base a la explotación de sus trabajadoras. Ainhoa sí que tuvo uno de esos trabajos. Amancio es un emprendedor generoso y hecho a sí mismo; Ainhoa, en cambio, una privilegiada.

El calificativo de privilegiada que nos inculcan desde la prensa, los tertulianos televisivos y ciertos políticos de turno, para hablar sobre las estibadoras en las últimas semanas, no es más que una estrategia para que los diferentes colectivos de la clase obrera odien a los de su propia clase por tener derechos.  Varios sectores han sufrido este tratamiento de “privilegiados”. Controladores aéreos, profesoras, trabajadoras de la limpieza, transportistas… Todo colectivo que se organice por sus derechos.

Mediante la lucha, la organización y la solidaridad entre las trabajadoras son como se consiguen las conquistas en derechos laborales. El objetivo de calificar de privilegiados a algunos colectivos no es más que el enfrentamiento y así aislar a cada individuo con el pensamiento capitalista del “sálvese quien pueda”. ¿Los demás van a tener más que yo?  En vez de exigir nuestros derechos queremos que los demás renuncien a los suyos.

Si acaso se han logrado más mejoras en ciertos sectores es porque han luchado por ellos. En vez de pelear entre los esclavos deberíamos de unirnos y luchar contra el amo.  Detrás de cada trabajadora organizada hay un patrón que se lucra de su fuerza de trabajo. Las trabajadoras tienen que vender su fuerza de trabajo, es lo que les hace subsistir, y para defender su trabajo y su dignidad, se solidariza con sus compañeras. Si no está unida, la clase obrera es vulnerable, y por eso la burguesía ataca esa unión.

Durante años la clase trabajadora organizada ha conquistado sus derechos. La jornada de ocho horas o los días de descanso se consiguieron luchando y también estos eran unos “privilegios”. No son privilegios, son  derechos. Los de todas las trabajadoras. Hubo una época en la que ser mileurista era una humillación. Ahora, si llegas a 1000 euros pareces un ricachón. La consejera de Empleo y Políticas Sociales del Gobierno Vasco Beatriz Artolazabal afirmaba en una entrevista en la Cadena Ser que con 600 euros al mes se puede tener una vida digna.  Ese es el mensaje que nos quieren inculcar y por eso llaman privilegiados a los estibadores.

Que las estibadoras consigan mejoras en sus condiciones laborales es una victoria de toda la clase obrera. Así como cuando las cuidadoras de residencia,  las maestras, las taxistas o las trabajadoras de la línea de montaje conquistan unos derechos, todas los conquistamos.  Lo que más teme el patrón es una clase obrera organizada.

 

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