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Artículo de colaboración para Borroka Garaia da!. Autores: Garazi Arrula Ruiz, Daniel Gonzalez Alonso (ELEAK mugimendua)

(euskaraz irakurri) Askapenarekin, salbuespen egoera iraunkorraren kontra

El 19 de octubre comienza el juicio contra el colectivo internacionalista Askapena, la Comparsa Askapeña, la asociación para el comercio justo Elkartruke y contra Unai, Walter, Dabid, Aritz y Gabi. Nuevamente peticiones de años de cárcel para quienes practican derechos teóricamente reconocidos, nuevamente amenazas de ilegalización de organizaciones políticas, sociales y culturales. Y apenas ha comenzado el curso político. Un buen momento quizás para compartir una mirada global desde nuestras lentes de defensa de los derechos civiles y políticos.

Desde Madrid (con la inestimable colaboración francesa) a lo largo del curso nos llegarán juicios contra personas acusadas de militar en Batasuna o en Ekin, contra alcaldes o vecinas de distintos pueblos por organizar comidas populares o pregones donde se apoya de una u otra forma a personas encarceladas, contra personas que expresan sus opiniones mediante tweets. O sentencias-venganza ad hoc como la reciente contra Santiago Arróspide.

No nos cansaremos de repetirlo: los tribunales y las leyes de excepción de Madrid juzgan –y condenan- ideas y prácticas legítimas sin respetar las más elementales garantías procesales. Ninguna persona, ningún supuesto delito –ni el que cada cual considere más abominable- debería ser juzgada en esos tribunales y bajo esas leyes contrarias a derecho. Simplemente, son ilegítimos.

La derogación de la Audiencia Nacional y de la legislación antiterrorista ha sido exigida tanto por agentes sociales y políticos de nuestro pueblo como por ayuntamientos, parlamento vasco u organismos internacionales de salvaguarda de derechos básicos. Desde que ETA abandonara la lucha armada, incluso algunos pocos jueces pertenecientes al Tribunal Supremo o a la Audiencia Nacional se han manifestado en este sentido. Hace escasas semanas lo ha hecho la propia Fiscalía del País Vasco, que en su memoria anual proponía que los delitos de “terrorismo” sean juzgados en tribunales del País Vasco. Aun siendo demasiado escasos, bienvenidos sean estos nuevos posicionamientos.

No parece cercano aún el momento de dichas derogaciones. En cualquier caso y mirando para casa, ¿en qué situación se encontrarían nuestros derechos civiles y políticos en caso de desaparición de las leyes y tribunales de excepción estatales? Veamos. Policías autonómicas fuertemente militarizadas y de carácter represivo –con la Ley de Seguridad Ciudadana de armamento extra–; policías locales con serios tics de las anteriores en el caso de las capitales; policía privada de seguridad con mayores competencias y más represivas; ordenanzas cívicas dirigidas a negar a la población el espacio público; juzgados sin garantías que aplicarán el Código Penal reformado que ahonda en la criminalización de la protesta social y de la pobreza; dirigentes políticos con mentalidad de política de excepción, medios de comunicación que inciden en la criminalización… No son meros conceptos abstractos. En breve serán juzgados varios jóvenes gasteiztarras acusados de atentado a la autoridad por realizar una sentada el 3 de marzo del 2014; la Consejera de Interior defiende públicamente al Ertzaina al que una sentencia judicial culpa –tras video irrefutable– de mentir deliberadamente para imputar por agresión, imputación que podría suponer cárcel; la policía municipal de Donostia recurre a la Ley de Seguridad para prohibir tomar imágenes del derribo del centro ocupado Kortxoenea –haciendo bueno a quién y al mismísimo ministro de Interior español, que manifestó que la Ley no prohíbe grabaciones–. Por ejemplo.

Décadas de políticas de excepción cada vez más intensas y el miedo que las acompaña han calado poco a poco en el interior de nuestra sociedad, generando una cultura represiva que asume con naturalidad la contradictio in terminis que supone la “excepción-permanente”. Sólo desde esta cultura de excepcionalidad permanente se puede entender que tras años de desaparecer la causa que en teoría justificaba dicha “anomalía” –las expresiones de violencia política no institucionales– ningún pilar de su arquitectura jurídico-policial haya sido derribada. Que, para colmo, en este tiempo se haya profundizado en la excepcionalidad mediante la enésima reforma del Código Penal, las leyes de Seguridad Ciudadana y de Seguridad Privada, el Plan Estratégico Nacional de Lucha Contra la Radicalización Violenta (¿alguien ha oído hablar de ella?) o el aumento del número de Policías Autonómicos Antidisturbios.

Necesitamos reducir a polvo todo ese edificio y la cultura política que lo sustenta. Necesitamos recuperar nuestros derechos civiles y políticos, el derecho a la disidencia. Para mitigar en lo posible las consecuencias de las injusticias ya cometidas y evitar nuevas. Para que la disidencia y la lucha social no salga tan cara en el futuro y disponer de herramientas que nos permitan plantar cara a las injusticias sociales y crear nuevas realidades.

Ese reto tiene muchos frentes. Uno, sin duda, es el de proteger a toda persona o asociación reprimida legal pero ilegítimamente por sus prácticas de lucha ilegales pero legítimas.

Por Gabi, Dabid, Aritz, Unai y Walter. Por Askapena, Askapeña y Elkartruke. Por solidaridad y por nuestro propio interés. Urriaren 12an, Iruñera.

2 thoughts on “Con Askapena, contra la cultura de excepcionalidad permanente

  1. Borroka garaia da! webgunerako kolaborazioa, egileak: Garazi Arrula Ruiz, Daniel Gonzalez Alonso (ELEAK mugimendua)

    ASKAPENAREKIN, SALBUESPEN EGOERA IRAUNKORRAREN KONTRA

    Urriaren 19an hasiko da Askapena talde internazionalista, Askapeña konpartsa, bidezko merkataritzarako Elkartruke elkartea eta Unai, Walter, Dabid, Aritz eta Gabiren kontrako epaiketa. Berriz ere urtetako espetxe-zigorra eskatzen dute teorian aitortzen diren eskubideak betetzeagatik; berriz ere erakunde politiko, sozial eta kulturalak legez kanporatzeko mehatxuak. Eta ikasturte politikoa hasi besterik ez da egin. Beharbada, hauxe da une egokia eskubide zibil eta politikoen aldeko begiradatik ikuspegi orokor bat eskaintzeko.

    Hasi berri dugun ikasturtean, Madrilek epaiketa andana abiaraziko du (frantsesen lankidetza ezin baliotsuagoarekin), dela Batasunan edo Ekinen militatzeaz akusatutako pertsonen kontra, dela preso edo erbestean dauden herrikideei modu batera edo bestera babesa emateko herri bazkariak edo pregoiak antolatu dituzten alkate edo herritarren kontra, dela txioen bidez beren iritzia adierazten duten pertsonen kontra. Baita berariaz sortutako mendeku-sententziak, berriki Santiago Arrospideri jarritakoa, kasurako.

    Ez gara esateaz nekatuko: Madrileko salbuespenezko epaitegi eta legeek ideia eta ekintza legitimoak epaitzen eta zigortzen dituzte prozesuaren berme gutxienekoak ere errespetatu gabe. Auzitegi horietan eta zuzenbidearen kontrako lege horien arabera ez litzateke ez inor, ez ustezko ezein delitu –ezta norberak gaitzesgarrientzat duen hori– epaitu beharko. Sinpleki, ez dira zilegi.
    Espainiako Audientzia Nazionala eta Terrorismoaren kontrako Legea indargabetzeko eskatu dute hala gure herriko eragile sozial eta politikoek, nola zenbait udaletxek, Eusko Jaurlaritzak eta oinarrizko eskubideen aldeko hainbat nazioarteko erakundek. ETAk jardun armatua bukatu zuenetik, Auzitegi Goreneko eta Audientzia Nazionaleko epaile batzuek ere antzera mintzatu dira. Duela aste gutxi EAEko Fiskaltzak bide bera hartu zuen, urteko memorian “terrorismo”ko delituak tokian tokiko auzitegietan epai zitezen proposatzen baitzuen. Oraindik ere urriegiak izan arren, ongi etorriak dira jarrera berri horiek guztiak.

    Nolanahi den, ez dirudi hurbil daudenik indargabetze horiek. Aitzitik, etxera begira, zer egoeratan leudeke gure eskubide zibil eta politikoak Estatuko salbuespenezko legeak eta auzitegiak desagertuz gero? Ikus dezagun zer izanen genukeen. Erkidegoetako polizia biziki militarizatuak eta errepresio-joera handikoak –Herritarren Segurtasun Legearekin, tresneria osagarriaz lagunduta, gainera–; udaltzainak, aipatu poliziaren kutsu handiarekin, hiriburuetan, behintzat; segurtasun pribaturako polizia, eskumen gehiago eta zapaltzaileagoak dituztenak; udal-ordenantzak, espazio publikoa herritarrei ukatzeko; bermerik gabeko epaitegiak, Zigor Kode berria bitan pentsatu gabe beteko dutenak –aipatu Kodeak protesta sozialaren eta pobreziaren kriminalizazioan sakondu arren–; salbuespen politika sinetsita duten ordezkari politikoak; kriminalizazioa bere egiten duten komunikabideak… Ez dira kontzeptu abstraktu hutsak. Hemendik gutxira, gasteiztar gazte batzuk epaituko dituzte agintaritzaren aurkako atentatuaz akusatuta, 2014ko martxoaren 3an eserialdi bat egiteagatik; duela zenbait aste, bideo-grabazio argi baten ondorioz, epaitegiak gezurra nahita esateaz zigortu zuen ertzain bat –eraso bat egozteko helburua zuen gezurrak, zeinak espetxe-zigorra ere eragin zezakeen–, eta, hala ere, Barne Sailburuak publikoki babestu du ertzain hori; Donostiako udaltzainak Segurtasun Legeaz baliatu dira Kortxoenea gaztetxearen eraispena grabatzea debekatzeko –noren eta Espainiako Barne Ministroaren asmo errepresiboetatik harago eginez, hark adierazia baita Legeak ez dituela grabazioak debekatzen–Kasurako.

    Hamarkadak daramatzagu geroz eta gogorragoak izan diren salbuespenezko politikak eta horiek dakartzaten beldurra jasaten, eta biek ala biek gure jendartea blaitu dute pixkana-pixkana, contradictio in terminis den “salbuespen-iraunkor” hori naturaltasunez onartzen duen errepresio-kultura bat sortzeraino. Salbuespen iraunkorreko kultura horretatik soilik uler daiteke teorian “anomalia” hori justifikatzen zuen arrazoia –indarkeria politiko ez-instituzionala– desagertu eta hiru urtera horren arkitektura judizial-politikoaren zutabe bakar bat ere eraitsi ez izana. Are gehiago, denbora honetan guztian salbuespenezko egoera hori elikatu egin da, horretarako baliabide ugari sortuz: besteak beste, Zigor Kodearen hamaikagarren erreforma, Herritarren Segurtasunerako eta Segurtasun Pribatuko legeak, Indarkeriazko Erradikalizatzearen kontra Borrokatzeko Plan Estrategiko Nazionala (inork ba al du horren berri?) eta Istiluen aurkako Polizia Autonomikoen gorakada.

    Hauts bihurtu behar ditugu bai eraikin sendo hori, bai oinarrian duen kultura politikoa. Gure eskubide zibil eta politikoak berreskuratu behar ditugu, baita disidentziarako eskubidea ere. Egindako bidegabekerien ondorioak ahal den neurrian arintzeko, eta bidegabekeria gehiago saihesteko. Etorkizunean disidentzia eta herri borroka hain garesti ez ordaintzeko. Bidegabekeria sozialei aurre egin eta bestelako errealitateak sortzeko tresnak gure esku izateko.

    Fronte askotako erronka da. Fronte horietako bat, ezbairik gabe, haien legez kanpoko borroka-molde bidezkoak direla-eta legeak bidegabeki zapaldutako pertsona edo kolektibo oro babestea da.
    Gabi, Dabid, Aritz, Unai eta Walterren alde. Askapena, Askapeña eta Elkartrukeren alde. Elkartasunez, eta geure mesedetan. Urriaren 12an, Iruñera.

  2. Nere postekin loturak: Con Askapena, contra la cultura de excepcionalidad permanente | Diario Octubre

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